dilluns, 12 de maig del 2014

38a VOLTA A MALLORCA EN MOTO

Fa unes setmanes que tenia la crònica feta, es lo bo de fer feina de torn de nit, que tens moltes hores per escriure, però aquesta crònica es incompleta sense un reportatge fotogràfic que complementi la informació de lo que va ser la 38a Volta a Mallorca en moto. Així que fins que no ens han arribat les fotografies no he volgut fer públic aquesta crònica. Per cert aprofit per agrair la col·laboració d'en Carlos i na Vero, sense ells no tendríem fotos, be anam per feines.

Aquesta concentració, organitzada per el Club Media Milla, ha complit un any més, una concentració que ha aconseguit traspassar les fronteres marítimes de la illa arribant a aglutinar moteres i moters de diferents punts d’Europa.

Ara que ho pens be, jo també seria el primer en participar-hi, passar uns dies a l’illa mediterrània de Mallorca rodant amb milers de moters i amb un clima més que agradable es molt tentador per deixar de banda la monotonia de la vida real.

Crec que arribats a n’aquest punt, ningú pot negar que s’ha convertit en una cita indispensable per els amants de les dues rodes, una data en la qual s'ajunten les aficions, diferents grups i associacions sense cap altre objectiu que gaudir de l’afició i l’esport que es el motociclisme en un ambienta amistós i festiu.

L’associació motera Lloret ja fa un grapat d’anys que participam en una part de la ruta, no ens atrevim a fer tota la volta però creim que com associació motera em de recolzar aquesta concentració.

Aquest any ha estat l’any que em estat més poquets, en total 8 sòcies i socis ens varem reunir per gaudir d’un dia espectacular per rodar i compartir sensacions. Aquest any ens em refredat i mai millor dit, poquets vareu ser els qui vareu donar senyals de vida per simplement dir si participaríeu o no a l’activitat, s’ha de reflexionar seriosament amb aquest fet, ja que perjudica la tasca dels qui intentam fer feina i fer-les el mínim possible.

Però be, això ja son pomes d’un altre paner. A Palma ens endinsarem a dins les prop més de 5000 motos que hi havia a les Avingudes, el tret de sortida mitja hora abans va fer que no tenguesim gaire temps per gaudir de les diverses motocicletes, moteres i moters.
Ja que érem poquets es va decidir que l’aturada per berenar es realitzaria a n'és Muntant d’Establiments, un altre vegada podem dir que es berenar va complir les nostres expectatives.
El minuter del rellotge no deixava de voltar i era ben hora de continuar la ruta, enfilaríem cap a Esporles per tornar a enganxar la ruta a la carretera d’Esporles a Valldemossa.

Durant aquest tram ens varem topar amb moltes bicicletes, motiu per el qual el ritme era molt lent ja que s’havien de prendre totes les precaucions.

Aturada per reagrupar-mos a Valldemossa i a seguir amb la ruta, sortint de Valldemossa es quan varem començar a veure motoristes (no m’atrevesc a dir-lis moters) que surten  aquest dia a la carretera pensant que es una cursa i que la carretera es tota seva, sense tenir en compte la resta de gent, tant es així que varem poder ser testimonis de petites topades, sortides de carreteres,… de gent que no respectava les normes de circulació en gran grup.

Arribant a Sóller vaig poder observar moltes motos amb matricula anglesa i alemanya, tots ells molt ben preparats i amb les motos plenes de ferratines dels llocs per on havien estat de viatge. Vaig passar molt de gust d’anar saludant aquesta gent i de que em tornassin la salutació, cosa que aquí aquesta tradició es va perdent.

Descans a Sóller per comentar els trams anteriors i tornam a la carretera ja que havíem sobrepassat feia estona el migdia. La carretera eixuta i el gran grup s’havia estirat plou com per poder dur un ritme una mica més viu.

Passant per alguns trams a on havia gent aturada a la carretera observant l’espectacle com per exemple el Mirador de Ses Barques i em va pensar en aquell moment en el viatge que vaig fer en moto al Gran Premi de Jerez a on durant els darrers 100 km la carretera estava plena de gent que saludava als viatgers que amb les seves montures anaven cap a la ciutat de Jerez.

Aturada a la benzinera de Lluc i en aquest punt ens deixa en Jaume i en Llorenç que per diversos motius decideixen abandonar la ruta.

Enfilam cap a Pollença, en aquest tram ja es pot circular amb normalitat enganxant petits grupets de motos. Arribats a Pollença en Joan de Sant Joan ens abandonat. Ara si, ja nomes quedam 6, no em comenat taula, pensam que com que som tants pocs no hi haurà problema. No hi haurà problema dius? Arribant al restaurant començam a veure que els exteriors estan plens de motos i moters. Idò tanta sort que som 6 i que podem seure en una petita taula, coincidim amb 2 grups nombrosos, amb els Goldwin Balears i els Bribones que només aquests omplen mig restaurant, a part de 3 grupets més de moters.

Al fons en una taula veim un dels nostres socis, es en Joan de Sineu que esta fent feina amb l’autocar, per això no ha pogut venir a voltar.

Es hora de seure a taula que si no els grups grossos ens passaran per avant en la comanda.

El dinar va ser distes i alegre, fent bromes i xerrant de properes sortides, de la situació de l’associació i d’antics socis que han passat per la nostra associació.

Es fa tard i el xubec amenaça en apoderar-se del nostre cos, cercam amb el pensament un espai a on podem fer una becadeta, un trosset de gespa, la platja…..

Enfilam cap a Lloret, Na Vero i en Carlos es despedeixen, ells agafaran la carretera cap a ciutat.

Els Pep’s, en Domi i jo decidim tornar per el Port de Pollença. Quin espectacle, tot el Port esta ple de motos que s’han aturat a dinar. Anam arribant a Lloret i un sentiment agredolç m'envolta, content d’haver passat un agradable dia, però a la vegada trist perquè la volta 2014 concluia.

365 dies ens separen de la volta 39, una volta a on milers de persones deixen de banda, banderes, idiomes, equips,… per donar pas a la seva afició que els uneix, el motociclisme.

Un plaer haver compartit ruta amb tots vosaltres.

Ens tornam a veure en propers rutes